Inleiding

10 augustus 2022 - Elburg, Nederland

FB_IMG_1660140933460

Al vanaf onze reis door Canada in 2017 zijn we verliefd op dit fantastisch mooie land!

Tijdens onze roadtrip van 4 weken met een camper werden we verrast door de prachtige natuur, super vriendelijke mensen, echte seizoenen, weinig criminaliteit, enzovoort..

We spraken veel mensen die vanuit Nederland geëmigreerd waren naar Canada. Zij waren zo blij dat ze die stap gemaakt hadden en voelden zich helemaal thuis in Canada.

Door deze verhalen werden wij enthousiast. Maar emigreren.. dat is echt wel een hele onderneming waar heel veel bij komt kijken.

Helaas kwam aan de mooie reis een einde en gingen we weer door met ons gewone leven.

Er ging 5 jaar voorbij, waarin we 3 kinderen kregen. We dachten nog regelmatig aan Canada maar nu met kinderen was dat wel erg lastig.. toch?

Tot we een documentaire keken over Yukon. Wat een prachtige natuur. Wat was het prachtig daar. En opnieuw begon het weer te kriebelen.

Dit keer zochten we meer informatie op. We lazen over de ervaringen van geëmigreerde gezinnen en hoe zij dit aangepakt hebben.. voor we het wisten zagen we het helemaal zitten!

Op dit moment zitten we nog in de oriëntatiefase.. ik ben momenteel nog bezig met een studie, waardoor we sowieso nog een jaar hier moeten blijven en daardoor rustig alles kunnen uitzoeken..

Zou het er volgend jaar echt van komen?

Via deze blog willen we jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen en wie weet ook van de emigratieprocedure en de verhuizing naar Canada...

Groetjes,

Fam. Van Olst